همشهری آنلاین: چهارشنبه پانزدهم شهریور مجموعا ۲۱ دیدار در چارچوب مسابقات مقدماتى جام ملتهاى اروپا برگزار می‌شود

اما نگاه دوستداران فوتبال به دیدارى است که در پاریس برگزار خواهد شد، میان تیم‌هاى ملى فوتبال فرانسه و ایتالیا، دو تیمى که در فینال جام جهانى ۲۰۰۶ نیز رویاروى هم قرار گرفته بودند.


در حالیکه فرانسویان با توجه به پیروزى ۳ بر صفر بر گرجستان در نخستین دیدار مقدماتى، با اعتماد بنفس کامل قدم به میدان می‌گذارند، تا انتقام شکست تلخ فینال را از ایتالیا بگیرند، لاجوردی‌هاى ایتالیا با توجه به بازى ضعیف و تساوى یک بر یک در مقابل لیتوانى، با دلى بیمناک به مصاف حریف خود می‌روند.

به گفته روبرتو دونادونى سرمربى جدید تیم ملى فوتبال ایتالیا، آغاز دیرهنگام رقابتهاى باشگاهى در این کشور سبب شده که ملى پوشان ایتالیا از آمادگى لازم براى حضور در رقابتهاى مقدماتى جام ملتهاى اروپا برخوردار نباشند.

شکى نیست که ترس از تکرار تاریخ نیز ذهن ایتالیایی‌ها را به خود مشغول کرده است که پس از کسب عنوان قهرمانى جهان در سال ۱۹۸۲ در اسپانیا،  نتوانستند رقابتهاى مقدماتى جام ملتهاى اروپا را با موفقیت پشت سر گذارند و در صف شرکت کنندگان دور نهایى این مسابقات در سال ۱۹۸۴ قرار گیرند.

این‌بار نیز بیم آن می‌رود که لاجوردی‌ها دچار سرنوشتى مشابه گردند. دونادونى سرمربى ایتالیا نیز در آستانه رقابتهاى مقدماتى تاکید کرده است که کسب عنوان قهرمانى جهان دیگر مطرح نیست و بازیکنان وى باید بدانند که فصل تازه‌اى شروع شده است.

علیرغم حساسیت دیدار دو تیم در استادیوم عظیم پاریس، شمارى از بازیکنان دو تیم که در دیدار فینال جام جهانى رویاروى هم قرار گرفته بودند، در بازى فردا شب حضور نخواهند داشت، از جمله زیدان ستاره بزرگ فرانسه که صحنه فوتبال را براى همیشه ترک گفته و همچنین مارکو ماتراتزى، بازیکن تیم ملى ایتالیا که پس از فحاشى به زیدان، از سوى فدراسیون بین المللى فوتبال، فیفا، از انجام دو بازى محروم شده است.

منبع: dw-world

کد خبر 3564

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز